8 Ekim 2015 Perşembe

küçük kara balık'la söyleşi - 21. lgbti onur haftası trans yürüyüşü sonrası


21. lgbt onur haftası
23 haziran 2013
ONUR YÜRÜYÜŞÜ sonrası tünel'de tünedik.
#direnayol

evrim: naber?
küçük kara balık: iyiyim, siz nasılsınız?
evrim: siz deme, sen de.
küçük kara balık: iyi. sen nasılsın?
evrim: iyiyim ben de. teşekkür ederim..
hakan: bana sigara yok mu ya?
evrim: al..

evrim: ee, anlat bakalım.. şu GEZİ olaylarıyla ilgili fikrini merak ediyorum öncelikle. ne düşünüyosun GEZİ olaylarıyla ilgili?
küçük kara balık: GEZİ olaylarıyla ilgili.. eski haline dönmesini istiyorum.
hakan: eski hali nasıldı ki yani? şimdi nasıl?
küçük kara balık: şimdi POLİS.. (duraklar)
hakan: şimdi bilmiyoruz zaten..
küçük kara balık: yani POLİS ele geçirdi orayı. eski hali gibi olmasını istiyoruz. herkes gezsin, tanısın, görsün..
evrim: eski hali nasıldı?
küçük kara balık: eski hali.. (duraklar)
evrim: hangi eski hali? çadırlar kurulduğundaki hali mi yoksa çok daha öncesinden mi söz ediyosun?
küçük kara balık: daha öncesi.
evrim: sen hep oraya mı gidiyodun?
küçük kara balık: ben hep ordaydım. yani arada gidiyodum.
evrim: asıl GEZİ sakini sendin yani.. asıl orada yaşayan sendin değil mi, biz değildik.
küçük kara balık: evet.
evrim: biz sonradan geldik. sen hep oradaydın.
küçük kara balık: yani..
evrim: o zamanlar nasıldı orası?
küçük kara balık: o zamanlar çok iyiydi ya, şimdikinden kat kat iyiydi. arkadaşlarımızla GEZİyoduk, yiyip içiyoduk.. kendimize arkadaşlar yaptık, yeni insanlarla tanıştık.. bir çok insan oraya gezmeye geliyodu. turistinden tut yabancısına, işte, arabından tut türküne herkes GEZİyodu yani orda..
evrim: sonra ne oldu?
küçük kara balık: sonra başbakan recep TAYYİP erdoğan oraya bi AVEME(dir) yapmaya karar verdi(!). sonra, HALK da buna İZİN VERMEDİ, yapılmasını istemedi.
evrim: sen de o HALKın içinde misin?
küçük kara balık: evet.
evrim: sen ne istiyosun? AVEME yapılmasını istiyo musun?
küçük kara balık: herşey normale dönsün istiyorum. hayır.
hakan: çadırlar kurulmadan önce siz ne yapıyodunuz orda, merak ediyorum.. daha mı mutluydunuz? bu çadırlar olmadan önce, protestolar olmadan önce.. çadırların olduğu zaman mı daha iyiydi, çadırlardan önce mi daha iyiydi?
küçük kara balık: aslında ikisi de iyiydi de.. çadır varken bence daha iyiydi.
evrim: neden?
küçük kara balık: bence oranın yapılmasına ENGEL OLsunlar.
evrim: çadırlar varken sen ne yaptın orda?
küçük kara balık: çadırlar varken yeni insanlarla tanıştım, çadırları ziyaret ettim, selamlaştım, gezdim..
hakan: kötü davranan oldu mu sana?
küçük kara balık: hayır.. ne olursa olsun, yani, lazından tut kürdüne çerkezine kadar HERKES KARDEŞ yani.. AYRIMCILIK OLMAZ (OLSUN).
evrim: haklısın ya, harikasın..
küçük kara balık: bende AYRIMCI lık olmaz. DÜNYA insanı güzel insan.
evrim: sen de çok güzelsin..
küçük kara balık: teşekkür ederim.
hakan: gece nerede kalıyosun? burda uyuyo musun?
küçük kara balık: yani.. uyuyorum, GEZİyorum, bazen sabaha kadar bir yerde oturuyorum arkadaş yapıyorum kendime..yeni insanlarla tanışıp muhabbet ediyorum. onlarla kalıyorum bazen, evlerine davet ediyolar. evlerinde de kalabiliyorum.
hakan: para veren oluyo mu?
küçük kara balık: oluyodu. param olmayınca bile, bir yerde oturup şarkı söylüyodum, gelip geçen para veriyodu yani.. turistlerden alamadım da, buranın insanlarından alabildim. aldıklarım çok iyi insanlardı yani. lokanta yanlarında abilerle tanışıyodum, olaylarımızı anlatıyodum falan filan..nerde kalıyosun diyolardı. ben gayrettepe'de oturuyodum diyodum ama burda sabahlamaya geldim diyodum, burda gezmeye geldim diyodum, DİRENmeye geldim diyodum..
evrim: yerim seni ya..
küçük kara balık: işte, abilerle de tanışıyoduk öyle. soruyolardı karnın aç mı falan. ben de aç olursam “açım” derdim, aç olmazsam da “teşekkür ederim, afiyet olsun” derdim..muhabbeti arttırırdım öyle.

hakan: nerelisiniz siz?
küçük kara balık: bayburtluyum.
hakan: baban mı bayburtlu?
küçük kara balık: yok, annem bayburtlu.
hakan: baban?
küçük kara balık: babam gümüşhaneli.
hakan: neden gümüşhaneli değilsin de bayburtlusun?
küçük kara balık: yani.. aralarında bi FARK YOK.
hakan: ne zaman gördün babanı?
küçük kara balık: altı aylıkken gördüm..
hakan: sonra?
küçük kara balık: vefat etti..
hakan: başın sağolsun.
küçük kara balık: şey, pardon, daha bir yaşıma girdim, ondan sonra gördüm.
hakan: şimdi kaç yaşındasın?
küçük kara balık: on dört.
hakan: çok olmuş.
küçük kara balık: hmmm..
hakan: annen..
küçük kara balık: ııı.. şu an annemle kalıyorum.
hakan: gayrettepe'de mi?
küçük kara balık: evet.
hakan: oralar da güzel di mi?
küçük kara balık: çok güzel.
hakan: metroyla mı gidip geliyosun?
küçük kara balık: evet, hıhıımm.. meydandan biniyorum, iki üç durak var arada, pek fazla fark yok.

hakan: GAZ YEdin mi hiç?
küçük kara balık: yani.. birkaç kere GAZ YEdim ama farkettim ki bünyem birçok insandan çok daha kuvvetli.

evrim: okul hakkında ne düşünüyosun?
küçük kara balık: ilkokulu bitirdim, liseye geçiyorum.. okumayı tercih ederim. SOKAK insanı olmak istemem. ya İLLA Kİ SOKAKta kalırım ama okulu bırakma anlamına gelmez.
evrim: devam edecek misin? istiyo musun?
küçük kara balık: illa ki. istiyorum.
evrim: neden?
küçük kara balık: yani sokak insanlarının bir çoğuna bakıyosun, bi sigara alacak parası bile yok. yani bi simit alacak parası bile yok. öyle olmak istemiyorum ben. param cebimde olsun,  büyüyünce evlenip yuva kurmak istiyorum. sevdiğim KIZa kavuşmak İSTİYORUM.
hakan: var mı sevdiğin KIZ?
küçük kara balık: var..
(gülümsüyoruz..)

evrim: ne söylemek istersin başka?
küçük kara balık: şu an, ayıptır söylemesi ama, cebimde param olsun gezmek isterim. sevdiğim kızın yanımda olması.. el ele tutuşup gezerdim. ne isterse alırdım.

evrim: seni rahatsız eden birşeyler var mı bu dünyada?
küçük kara balık: e, illa ki.. mesela POLİS'lerin GAZ SIKması zoruma gidiyo.. bence hepsi TAYYİP'in emirleri.
hakan: peki haklılar mı?
küçük kara balık: illa ki kentsel dönüşüm olcak ama hani, bence TAYYİP'in yaptığı ÇOK AYIP BİŞİ (AYOL) yani.
evrim: biz hep TAKSİM ve GEZİ çevresinde dolaştık, hep onunla ilgili sorular sorduk sana. senin hayatta şu an en çok istediğin şey ne?
küçük kara balık: en çok istediğim.. yani.. küçüklüğüme geri dönmek isterim. en baştan başlamak isterim..


küçük kara balık: abla siz sevgili misiniz? (güneş gözlüklerinin üzerinden bakar, gülümser, işaret parmaklarını ileri doğru uzatır, birbirine sürter biteviye..)
evrim: hakan bak, küçük kara balık ne diyo..
hakan: bence öyleyiz..
evrim: gökkuşağı gibiyiz..




“faşizme karşı bacak omuza..”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder