21. lgbt onur haftası
23 haziran 2013
ONUR YÜRÜYÜŞÜ sonrası
tünel'de tünedik.
#direnayol
evrim: naber?
küçük kara balık: iyiyim, siz nasılsınız?
evrim: siz deme, sen de.
küçük kara balık: iyi. sen nasılsın?
evrim: iyiyim ben de.
teşekkür ederim..
hakan: bana sigara yok mu ya?
evrim: al..
evrim: ee, anlat bakalım.. şu GEZİ olaylarıyla ilgili fikrini merak
ediyorum öncelikle. ne düşünüyosun GEZİ olaylarıyla ilgili?
küçük kara balık: GEZİ olaylarıyla ilgili..
eski haline dönmesini istiyorum.
hakan: eski hali nasıldı ki
yani? şimdi nasıl?
küçük kara balık: şimdi POLİS.. (duraklar)
hakan: şimdi
bilmiyoruz zaten..
küçük kara balık: yani POLİS ele geçirdi orayı. eski hali gibi
olmasını istiyoruz. herkes gezsin, tanısın, görsün..
evrim: eski hali nasıldı?
küçük kara balık: eski hali.. (duraklar)
evrim: hangi eski hali?
çadırlar kurulduğundaki hali mi yoksa çok daha öncesinden mi söz ediyosun?
küçük kara balık: daha öncesi.
evrim: sen
hep oraya mı gidiyodun?
küçük kara balık: ben hep ordaydım. yani
arada gidiyodum.
evrim: asıl GEZİ sakini sendin yani.. asıl orada
yaşayan sendin değil mi, biz değildik.
küçük kara balık: evet.
evrim: biz sonradan geldik.
sen hep oradaydın.
küçük kara balık: yani..
evrim: o zamanlar nasıldı
orası?
küçük kara balık: o
zamanlar çok iyiydi ya, şimdikinden kat kat iyiydi. arkadaşlarımızla GEZİyoduk, yiyip içiyoduk..
kendimize arkadaşlar yaptık, yeni insanlarla tanıştık.. bir çok insan oraya
gezmeye geliyodu. turistinden tut yabancısına, işte, arabından tut türküne
herkes GEZİyodu yani orda..
evrim: sonra
ne oldu?
küçük kara balık: sonra başbakan recep TAYYİP erdoğan oraya bi AVEME(dir) yapmaya karar verdi(!). sonra, HALK da buna İZİN VERMEDİ, yapılmasını
istemedi.
evrim: sen de o HALKın içinde misin?
küçük kara balık: evet.
evrim: sen ne istiyosun? AVEME yapılmasını istiyo musun?
küçük kara balık: herşey normale dönsün
istiyorum. hayır.
hakan: çadırlar kurulmadan
önce siz ne yapıyodunuz orda, merak ediyorum.. daha mı mutluydunuz? bu çadırlar
olmadan önce, protestolar olmadan önce.. çadırların olduğu zaman mı daha
iyiydi, çadırlardan önce mi daha iyiydi?
küçük kara balık: aslında ikisi de
iyiydi de.. çadır varken bence daha iyiydi.
evrim: neden?
küçük kara balık: bence oranın
yapılmasına ENGEL OLsunlar.
evrim: çadırlar varken sen ne
yaptın orda?
küçük kara balık: çadırlar varken yeni
insanlarla tanıştım, çadırları ziyaret ettim, selamlaştım, gezdim..
hakan: kötü davranan oldu mu
sana?
küçük kara balık: hayır.. ne olursa
olsun, yani, lazından tut kürdüne çerkezine kadar HERKES KARDEŞ yani.. AYRIMCILIK OLMAZ (OLSUN).
evrim: haklısın ya,
harikasın..
küçük kara balık: bende AYRIMCI lık olmaz. DÜNYA insanı güzel insan.
evrim: sen de çok güzelsin..
küçük kara balık: teşekkür ederim.
hakan: gece nerede kalıyosun?
burda uyuyo musun?
küçük kara balık: yani..
uyuyorum, GEZİyorum, bazen
sabaha kadar bir yerde oturuyorum arkadaş yapıyorum kendime..yeni insanlarla
tanışıp muhabbet ediyorum. onlarla kalıyorum bazen, evlerine davet ediyolar.
evlerinde de kalabiliyorum.
hakan: para veren oluyo mu?
küçük kara balık: oluyodu. param
olmayınca bile, bir yerde oturup şarkı söylüyodum, gelip geçen para veriyodu
yani.. turistlerden alamadım da, buranın insanlarından alabildim. aldıklarım
çok iyi insanlardı yani. lokanta yanlarında abilerle tanışıyodum, olaylarımızı
anlatıyodum falan filan..nerde kalıyosun diyolardı. ben gayrettepe'de
oturuyodum diyodum ama burda sabahlamaya geldim diyodum, burda gezmeye geldim
diyodum, DİRENmeye geldim
diyodum..
evrim: yerim seni ya..
küçük kara balık: işte, abilerle de
tanışıyoduk öyle. soruyolardı karnın aç mı falan. ben de aç olursam “açım”
derdim, aç olmazsam da “teşekkür ederim, afiyet olsun” derdim..muhabbeti
arttırırdım öyle.
hakan: nerelisiniz siz?
küçük kara balık: bayburtluyum.
hakan: baban mı bayburtlu?
küçük kara balık: yok, annem bayburtlu.
hakan: baban?
küçük kara balık: babam gümüşhaneli.
hakan: neden gümüşhaneli
değilsin de bayburtlusun?
küçük kara balık: yani.. aralarında bi FARK YOK.
hakan: ne zaman gördün babanı?
küçük kara balık: altı aylıkken gördüm..
hakan: sonra?
küçük kara balık: vefat
etti..
hakan: başın
sağolsun.
küçük kara balık: şey, pardon, daha bir
yaşıma girdim, ondan sonra gördüm.
hakan: şimdi kaç yaşındasın?
küçük kara balık: on dört.
hakan: çok olmuş.
küçük kara balık: hmmm..
hakan: annen..
küçük kara balık: ııı.. şu an annemle
kalıyorum.
hakan: gayrettepe'de mi?
küçük kara balık: evet.
hakan: oralar da güzel di mi?
küçük kara balık: çok güzel.
hakan: metroyla mı gidip
geliyosun?
küçük kara balık: evet, hıhıımm..
meydandan biniyorum, iki üç durak var arada, pek fazla fark yok.
hakan: GAZ YEdin mi hiç?
küçük kara balık: yani..
birkaç kere GAZ YEdim ama farkettim ki bünyem
birçok insandan çok daha kuvvetli.
evrim: okul hakkında ne
düşünüyosun?
küçük kara balık: ilkokulu bitirdim,
liseye geçiyorum.. okumayı tercih ederim. SOKAK insanı olmak istemem. ya İLLA Kİ SOKAKta kalırım ama okulu
bırakma anlamına gelmez.
evrim: devam edecek misin?
istiyo musun?
küçük kara balık: illa
ki. istiyorum.
evrim: neden?
küçük kara balık: yani sokak
insanlarının bir çoğuna bakıyosun, bi sigara alacak parası bile yok. yani bi
simit alacak parası bile yok. öyle olmak istemiyorum ben. param cebimde
olsun, büyüyünce evlenip yuva kurmak istiyorum. sevdiğim KIZa kavuşmak İSTİYORUM.
hakan: var mı sevdiğin KIZ?
küçük kara balık: var..
(gülümsüyoruz..)
evrim: ne söylemek istersin
başka?
küçük kara balık: şu an, ayıptır
söylemesi ama, cebimde param olsun gezmek isterim. sevdiğim kızın yanımda
olması.. el ele tutuşup gezerdim. ne isterse alırdım.
evrim: seni rahatsız eden
birşeyler var mı bu dünyada?
küçük kara balık: e, illa ki.. mesela POLİS'lerin GAZ SIKması zoruma gidiyo..
bence hepsi TAYYİP'in
emirleri.
hakan: peki haklılar mı?
küçük kara balık: illa ki kentsel
dönüşüm olcak ama hani, bence TAYYİP'in
yaptığı ÇOK AYIP BİŞİ (AYOL) yani.
evrim: biz hep TAKSİM ve GEZİ çevresinde dolaştık, hep onunla ilgili
sorular sorduk sana. senin hayatta şu an en çok istediğin şey ne?
küçük kara balık: en çok istediğim..
yani.. küçüklüğüme geri dönmek
isterim. en baştan başlamak isterim..
küçük kara balık: abla
siz sevgili misiniz? (güneş gözlüklerinin üzerinden bakar, gülümser, işaret
parmaklarını ileri doğru uzatır, birbirine sürter biteviye..)
evrim: hakan
bak, küçük kara balık ne diyo..
hakan: bence öyleyiz..
evrim: gökkuşağı gibiyiz..
evrim: gökkuşağı gibiyiz..
“faşizme karşı bacak
omuza..”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder